Sidan för dig som önskar beställa allt från ett märke till flera hundra.
UNDERLAG FÖR BRODERADE MÄRKEN
Vad du bör tänka på när du gör en förfrågan om pris på broderade klubbmärken, logotyper eller stygnfiler:
Bilden
Brodyren
Stygnfil
Till dig som har en egen brodyrmaskin kan jag skapa stygnfilen så broderar du själv.
Läs om hur bilden bör vara här ovan.
För att kunna göra en bra stygnfil bör jag få veta föjande:
Diverse
Jag har inte den typ av maskin så jag kan brodera kepsar.
Jag broderar inte heller på tröjor.
Metalltråd använder jag inte. Jag har en annan tråd som är mer tålig och glittrar. Men oftast är det snyggast
att använda vanlig tråd och bara ha den glittriga som lite dekor och inte som hel fyllning.
Hur du gör för att beställa broderade märken.
Pris - Förfrågan
Jag har inga färdiga märken att sälja.
Du måste själv ordna med bild. Jag ger dig ett ungefärligt pris.
När vi har kommit fram till hur brodyren skall se ut, priset fastställt och du är nöjd så börjar jag brodera märkena.
Göra beställning - efterbeställning
Du måste var nöjd med proverna jag mejlar bild på innan jag börjar brodera.
Vid efterbeställning är det bra om samma person i klubben kontaktar mig. Då jag ibland får beställning
av personer som inte är medlemmar i aktuell klubb måste jag ha någon koll på om det är en behörig eller ej
som vill beställa. Om varje medlem i eran klubb skall få beställa själv vill jag att de har kundnummret och
gärna namn på den som gjorde första beställningen. Utan denna information kan jag inte göra brodyrer. Även om
jag skulle frånsäga mig allt ansvar för vem som beställer så vill jag inte vara orsaken till att obehöriga
beställer ert märke.
Bäst är dock om en och samma person gör alla beställningar. Jag kan givetvis skicka märkena till den som skall ha dem
och fakturan till beställaren.
Jag behöver veta kundnummer och antal. Om något skall ändras tillkommer ytterligare designkostnad.
Kontakta mig
Lämpligast är att mejla mig och bifoga din bild.
Har du bilden endast på papper och inte kan skanna den så går det bra att skicka per brev. Skicka då till:
Atelje Kreativ
Monica Boberg
Malryd Södra
513 93 Fristad
LEVERANS, BETALNING OCH KOSTNADER
Hur du betalar och hur märkena levereras
Leverans
Jag sätter igång med dina märken så fort jag kan efter ditt godkännande. Är det kö läggs din beställning i den. Det är olika hur lång tid det kan ta
beroende på hur mycket jag har att göra och hur många märken som beställningen är på.
Jag håller dig underrättad via mejl hur läget är.
Betalning
Du betalar i förskott.
När jag börjar med märkena kommer jag att mejla dig en faktura i pdf-format. När den är betald och märkena är klara så postar jag dem.
Om så önskas kan jag posta fakturan med snigelpost.
När du gör betalning via nätet vänligen meddela kundnr och fakturanr i meddelanderutan.
Betalar du på banken kan du skriva i meddelanderutan på talongen kundnr och fakturanr.
Kostnader
Du får pris på designkostnad och kostnad per märke. Om moms tillkommer eller inte står också i informationen. Fraktkostnaden tillkommer.
Jag går efter postens prislista plus kostnad för brevet.
Mindre beställningar skickar jag med vanligt brev, oftast då kostnad för märken (ej inkl designkostnad) är under 500 kr.
Ligger kostnaden på mer än 500 kr väljer jag tex. Brev Skicka Lätt, Rek eller Paket, dessa har spårning. Så vi vet båda var paketet är.
Du ser på fakturan hur jag tänk skicka märkena och vill du ändra så säg till så fort som möjligt.
Vill du att jag skickar på annat sätt får du säja till.
Boende utomlands
Tyvärr kan jag inte ta emot beställningar från utlandet. Rättare sagt jag skickar inte till och tar betalt från utlandet. Känner du någon i Sverige som jag kan ställa fakturan på (som också då är betalningsskyldig mot mig) och skicka märkena till så är det OK.
Tillbaka till toppen av sidan.Du får lite rabatt när du beställer flera märken och när du har gjort upprepade beställningar.
Mängdrabatt
På märken upp till 12x12 cm är intervallen för rabatt: 1, 5, 10, 50, 100, 200.
På märken över 12x12 cm är intervallen 1, 10, 50, 100, 200.
Då du gjort fem beställningar får du 3% rabatt på hela beställningen.
Kontakta mig för ev reklamation av skadad vara.
Fel på vara eller skadad vara
Om det skulle vara fel på märkena kontakta mig snarast och förklara felet.
Har jag gjort fel i brodyren gör jag givetvis nya. Skicka i så fall tillbaka de felaktiga.
Jag står för den portokostnaden. Du betalar endast en uppsättning märken.
Är felet beroende på att bilden varit fel gör jag givetvis nya. Skicka ev tillbaka de felaktiga.
Här står du själv för portokostnaden och ytterligare
designkostnad tillkommer. Då jag i detta fall inte gjort fel kan jag inte stå för kostnaden
av de felaktiga. Jag kan sträcka mig så långt att du får 25% rabatt. Skickar du inte tillbaka dem måste du betala fullpris.
För att undvika fel var mycket noga att skicka så exakt bild som möjligt och beskriv så
utförligt som möjligt hur du vill ha det så vi inte missförstår varandra.
Kontrollera noga de bilder jag mejlar för att hitta ev fel.
Är märkena skadade i posthanteringen bör du kontakta posten. Bäst är om du begär REK, ca 60 kr.
Jag kan tyvärr inte står för vad posten gör.
Fel i stygnfilen
Om det skulle vara fel i stygnfilen kontakta mig snarast och förklara felet.
Då en fil är en elektronisk vara kan jag inte ta tillbaka den. Jag åtgärdar självklart ev fel.
För att undvika fel var mycket noga att skicka så exakt bild som möjligt och beskriv så utförligt som möjligt hur du tänkt så vi inte missförstår varandra.
Kontrollera noga de bilder jag mejlar för att hitta ev fel. När filen väl är skickad går det inte att ångra.
KUNDUPPGIFTER - INTEGRITETSPOLICY
I korthet:
Atelje Kreativ Broderade Märken lagrar inga personliga uppgifter om dig på nätet. Endast i fakturerinsprogrammet lagras de nödvändiga uppgifterna.
Dina uppgifter används inte på annat sätt än att behandla din beställning. Atelje Kreativ Märken lämnar inte ut
dina personliga uppgifter till någon.
Enbart de vesäntliga uppgifterna behövs
Jag behöver vissa uppgifter från kunder för att hantera beställningar.
Namn och adress för att kunna skicka beställning.
E-post och/eller mobilnummer för att kunna komunisera.
Skall beställning skickas till annan än beställare sparas även dessa uppgifter.
Hur länge lagras informationen
När personlig information tas bort beror på varför den sparats.
Projekt som ej blivit beställning inom 6 månader efter prisförslag tas bort.
Då beställning gjorts sparas alla uppgifter och filer 10 år efter senaste fakturan.
När jag då tar bort personinformationen kommer kopplingen till de sparade filerna gå förlorade
och jag tar då även bort dessa. Efterbeställningar efter 10 år behandlas som nya och
därmed ny designkostnad.
7 år säger bokföringslagen att företag skall spara uppgifter.
Jag har valt 10 år för det har inte varit helt ovanligt att det kan gå så långt mellan beställningar.
Rätten att bli glömd
Till viss mån har du rätt att bli glömd.
Personuppgifter måste sparas i 7 år enligt bokföringslagen.
Vill du att jag tar bort all annan information och filer innan
dess är det bara att säga till, se kontakt nedan.
Denna sida sparar kakor för statistik, för att kunna utveckla sidan på bästa sätt.
Tillbaka till toppen av sidan.Kontaktinformation hittar du på sidan Kontakt
Tillbaka till toppen av sidan.Force Majeure, Information om borttappade filer
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från ateljekreativ.se sida, som gör att ateljekreativ.se ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att ateljekreativs.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Vad händer om jag tappar bort mina köpta filer?
Om du genom tex. datorkrasch eller annat otyg har blivit av med dina filer du köpt från Atelje Kreativ är det viktigt
att du har fakturan där ditt kundnummer och information om vad du har köpt kvar. Då kan jag skicka dig filerna igen.
Bäst är att du spara dina köpta brodyrfiler på minst två ställen. Det är inte frågan OM utan NÄR datorn kraschar. Skriv gärna ut
fakturorna eller spara även dem på annan plats.